سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر دوستی ای که جز بر راه خدا استوار باشد، گمراهی است و اعتماد بر آن، محال . [امام علی علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :2
کل بازدید :72510
تعداد کل یاداشته ها : 225
103/2/30
4:31 ع

بیمه راهی برای حمایت از سلامت مردم


 

  • بیمه راهی برای حمایت از سلامت مردم

    موضوع حمایت از سلامت مردم، تا قبل از دولت یازدهم، آنطور که باید و شاید به درستی مورد توجه متولیان امر قرار نداشت.اما با اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم، شرایط عوض شد.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ «تصمیم ما بر این است که نظام سلامت را متحول کنیم». این جمله صحبت رئیس جمهوری در آغاز دولت یازدهم بود. جمله‌ای که در دولت‌های پیشین به آن کمتر اشاره شده بود و وقتی با قاطعیت از سوی مقام اول دولت مطرح و تصمیم گرفته شد که در سطح کشور اجرایی شود، کسی باور نمی‌کرد که با این حجم از رضایت مردمی روبرو شود. رضایتی که به سختی به دست آمد و اگر حمایت و همراهی بیمه‌ها نبود، قطعا با شکست روبرو می‌شد.

    نقش بیمه همواره به عنوان یکی از نقش‌های اصلی و کلیدی در کشور محسوب شده بطوریکه این نقش به خصوص در حوزه سلامت بیش از هر مسئله‌ای حائز اهمیت است. در طی سال‌های گذشته همزمان با اجرای طرح تحول سلامت، بیمه سلامت ایران نیز پابه پای این طرح حرکت کرد تا تصمیم مهم دولت یازدهم محقق شود چرا که پیش از این ،حوزه درمان در کشور در وضعیت نابسامانی قرار داشت. بیماران یا توان پرداخت هزینه‌های درمان را نداشتند و یا به دلیل هزینه‌های سنگین درمانشان، به زیر خط فقر می‌رفتند.

    تحولی که قرار بود در حوزه سلامت رخ دهد به قدری حائز اهمیت بود که حتی رهبر انقلاب (مدظله العالی) نیز بارها در سخنانشان تاکید کردند «ما می‌خواهیم اگر در خانواده‌ای کسی مریض شد، آن خانواده بیش از رنج مریض‌داری رنج دیگری نداشته باشد.» اگرچه بیمه سلامت ایران تا پیش از این با نام بیمه خدمات درمانی اقداماتی در حوزه درمان آغاز کرده بود ولی از سال 91 با تغییر نام آن هدف‌های دیگری برای این سازمان در نظر گرفته شد تا علاوه بر برطرف کردن نابسامانی‌های موجود در حوزه درمان، با طرح تحول سلامت نیز همراهی کند.

    ارتقاء سطح کیفیت و ارائه خدمات سلامت ، کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان، رفع همپوشانی بیمه‌ای و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور و از همه مهمتر تجمیع بیمه‌های درمان از اهداف بلند مدتی بود که برای این سازمان در نظر گرفته شده بود تا همه از خدمات یکسان درمان برخوردار شوند. هدفی که باید گفت به نوعی در طرح تحول سلامت نیز در قالب دیگری برای حمایت از بیماران وجود داشت.

    همزمان با اجرای طرح تحول سلامت، حدود 11 میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه، تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفتند. پس از این اقدامات دیگر از نابسامانی‌های موجود خبری نبود و مردم از اینکه بخش قابل توجهی از مشکلاتشان در مراکز درمانی رفع شده بود و از همه مهمتر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، بسیار راضی بودند.

    دیگر شباهت بیمه سلامت ایران با طرح تحول نظام سلامت حمایت از اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه بود. بسیاری از بیماران که هزینه درمانشان را به سختی فراهم کرده بودند با پوشش بیمه‌ای به صورت رایگان و یا با کمترین هزینه خدمت دریافت کرده و از این اقدام راضی بوده و امیدوارند دیگر هیچ وقت به شرایط گذشته بازنگردند. حال خانواده‌های بیماران صعب العلاج برای تهیه دارو و هزینه‌های درمان خیال شان آسوده‌تر و مشکلات شان نیز کمتر شده است و دیگر کسی به دلیل هزینه‌های درمان به زیرخط نمی رود.

    اکنون 41 میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند که بیشترین جمعیت در صندوق بیمه سلامت روستاییان بالغ بر 22 میلیون نفر و کمترین مربوط به بیمه سایر اقشار و ایرانیان است. در مجموع 34 میلیون نفر از 41 میلیون بیمه شده سازمان بیمه سلامت ایران، جدای از محرومین و مشمولین تحت پوشش کمیته امداد، از بیمه رایگان برخوردار هستند.

    با وجود اقدامات موثری که در سازمان بیمه سلامت ایران انجام شده است اما این سازمان  هنوز در نیمه راه است و علاوه بر اجرای ماموریت‌های گذشته باید دیگر اهداف خود را هم دنبال کند که همراهی با طرح تحول سلامت یکی از این اهداف است که این سازمان طی سال‌های اخیر ثابت کرده است که همراه خوبی برای این طرح بوده و در نیمه راه آن را رها نکرده است.

    حالا چشم امید مردم و سازمان بیمه سلامت ایران به مجلس و دولت است تا با تصویب 7 هزار و 500 میلیارد تومان در پایان سال نوید بخش پایان بدهی‌های این سازمان و حمایت بیشتر از بیماران به خصوص از بیماران خاص باشند و این سازمان را در نیمه راه رها نکنند.


  
  

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    حمید رضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران روز گذشته در یک نشست خبری از پایان یافتن صادرات گاز رایگان ایران به ترکیه و تسویه کامل بدهی گازی به این کشور خبر داد و گفت: از این به بعد صادارت گاز به ترکیه به روال معمول انجام خواهد شد و پول آن دریافت خواهد شد

    صادرات گاز رایگان ایران به ترکیه متوقف شد

    یک سال پیش ایران تأیید کرده بود که پذیرفته براساس حکم دیوان داوری درباره اختلاف تهران و آنکارا بر سر قیمت گاز صادراتی به ترکیه، یک میلیارد و 900 میلیون دلار غرامت بپردازد.

    مدتی بعد اعلام شد که این بدهی به جای پول نقد به صورت صادرات گاز رایگان پرداخت خواهد شد.

    منشأ اختلاف ایران و ترکیه بر سر قیمت‌گذاری گاز مایع به قراردادی برمی‌گشت که در سال 1996 میلادی و در زمان نخست‌وزیری نجم‌الدین اربکان در ترکیه بین دو کشور امضا شده بود.

    بر اساس این قرارداد 25 ساله، ایران سالانه 10 میلیارد متر مکعب گاز به ترکیه صادر می‌کند که بهای آن در هر هزار متر مکعب آن 507 دلار تعیین شده بود.

    ترکیه در ژانویه 2012 به دیوان داوری بین‌المللی – که به اتاق بازرگانی بین‌المللی وابسته است – شکایت کرد که از جمله موارد این شکایت “بالا بودن” قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه در مقایسه با کشورهای دیگر بود.

    در نهایت دیوان داوری بین‌المللی با کاهش 13/3 درصدی قیمت گاز موافقت کرد.

    در حال حاضر، ترکیه حدود 16 درصد گاز طبیعی مصرفی‌اش را از ایران وارد می‌کند و صادرات ایران به ترکیه، حدود 90 درصد حجم صادرات گاز ایران را تشکیل می‌دهد.

    عراقی اعلام کرده که براساس برنامه ششم توسعه، شرکت ملی گاز باید روزانه 200 میلیون متر مکعب گاز صادر کنند.

    او به صادرات فعلی به ترکیه و مناطقی در عراق اشاره کرد و گفت امکان محقق شدن برنامه ششم وجود دارد اما هشدار داد که “اگر با روند کنونی مصرف گاز در داخل پیش برویم، شاید در آینده باز هم نتوانیم نقشی در افزایش توان صادرات گاز داشته باشیم”.

    وبگردی سایت کسب و کار بازده


    خبرخوان هفته


  
  

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    اطلاعات جدید از معاملات بازار مسکن در کشورمان نشانه های تحول و رونق بازار مسکن را دارد اما همچنان نمی‌توان با اطمینان از بازگشت کامل رونق بازار مسکن و املاک سخن گفت. در این میان برخی نشانه ها روند رو به رشدی را مخصوصا در شهر تهران نشان می‌دهد اما برخی سوابق تاریخی نیز هشدارهایی را برای این بازار دربر دارد.

    رونق بازار مسکن

    تحولات و رونق بازار مسکن در تهران

    با توجه به نقش کلیدی شهر تهران در بازار املاک ایران و نظر به اینکه حدود یک سوم از کل معاملات مسکن کشور در پایتخت انجام می‌گیرد، بررسی روند خرید و فروش ملک در این شهر می‌تواند تصویری از آنچه در این بازار می‌گذرد ترسیم کند. ضمن آنکه اطلاعات خرید و فروش در تهران، به طور نسبی، بهتر و بیشتر ثبت می‌شود و داده‌های موجود از معاملات مسکن تهران اعتبار نسبی بیشتری نسبت به سایر شهرها دارند.

    هم اطلاعات موجود در گزارش‌های وزارت شهرسازی که در دسترس عمومی قرار داده شده و هم نتایج مطالعات ماهانه بانک مرکزی از «تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران» حاکی از آن است که از ابتدای پاییز امسال شرایط بازار به‌گونه‌ی معناداری تغییر کرده و تعداد معاملات رشد قابل‌توجهی داشته است.

    براساس گزارش بانک مرکزی همان‌گونه که در نمودار شماره یک مشخص است، در چهار ماه نخست امسال به استثنای اردیبهشت، تعداد معاملات هر ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل، از رشد منفی برخوردار بوده است.

    طی مرداد و شهریور نیز نرخ این رشد به ترتیب 6 و 9 درصد گزارش شده است که به معنای تغییر شگرفی در روند معاملات نیست. اما این روند از مهر ماه روند جهشی تامل‌برانگیزی پیدا کرده و طی چهار ماه متوالی، تعداد معاملات پایتخت رکوردهایی را ثبت کرده که طی دهه نود خورشیدی کم‌‌سابقه است. تعداد معاملات در مهر، آبان، آذر و دی ماه سال جاری، به ترتیب 34، 18.5 ، 50 و 13.5 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش داشته است.

    رونق بازار مسکن

    اگر رشد معاملات مختص به یک ماه بود و در ماه‌های بعدی تکرار نمی‌شد، سخن گفتن از پایان رکود کار ساده‌ای نبود اما با روندی که از ابتدای پاییز آغاز شده کمی آسوده‌تر می‌توان از بازگشت رونق بازار مسکن صحبت کرد.

    رشد معاملات مسکن در دی ماه پرتلاطم

    نکته آنکه معاملات مسکن دی ماه در حالی 13.5 درصد نسبت به دی ماه پارسال زیاد شده که در دی ماه امسال، کشور شاهد آشفتگی هایی از جانب معترضان بوده است و انتظار می رفت این وضعیت افت معاملات را در پی داشته باشد و دست‌کم چند هفته خرید و فروش‌ املاک را به تعویق بیاندازد، اما آمار رسمی، از رخدادی خلاف این انتظار گزارش می‌دهد. تعداد معاملات مسکن دی ماه در تهران بیش از 19هزار فقره بوده که طی 44 ماه گذشته سابقه نداشته است.

    به استناد گزارش‌های بانک مرکزی، قیمت مسکن هم روندی صعودی طی ده ماهه نخست امسال داشته است. البته رشد قیمت‌ها با شیبی ملایم افزایش یافته و در بیشتر ماه‌ها کم‌وبیش هم‌سان با نرخ تورم رشد کرده است. اما همان‌طور که نمودار شماره دو نشان می دهد سیر صعودی قیمت به‌گونه‌ای بوده که هر چقدر به ماه‌های انتهایی سال نزدیک شده‌ایم، فاصله متوسط قیمت مسکن از نرخ تورم بیشتر شده است.

    براساس اطلاعات این نمودار که از گزارش بانک مرکزی استخراج شده، در 5 ماه نخست امسال رشد قیمت مسکن در تهران بین 3.5 تا 6.2 درصد بوده است اما از شهریور قیمت‌ها رشد بیشتری داشته و از آبان این رشد دو رقمی شده است، به‌طوریکه متوسط قیمت در آبان، آذر و دی به ترتیب 10.9 ، 14.9 و 16.7 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد کرده است.

    سنجش نرخ مسکن در تهران

    متوسط قیمت، ابزار مناسبی برای سنجش نرخ مسکن به ویژه در شهر تهران نیست. زیرا تفاوت قیمت‌ها در مناطق مختلف به قدری زیاد است که نمی‌توان با قیمت میانگین شرایط قیمتی را با دقت توضیح داد، اما تغییرات در روند قیمت‌های میانگین می‌تواند به‌طور نسبی جهت‌گیری قیمت‌ها را با دقت بیان کند. بنابراین براساس آنچه در نمودار دو قابل مشاهده است می‌توان نتیجه گرفت که افزایش قیمت‌ مسکن در تهران در سال جاری از میزان نرخ تورم پیشی گرفته.

    املاک و مستغلات پرارزش‌ترین بازار دارایی ایران است و به‌طور سنتی سهم مهمی از بازار آن در اختیار بخش خصوصی بوده. ساخت‌ و ساز املاک طی دهه 1380 خورشیدی در یک روند صعودی تند، مرتب رشد کرد و همزمان قیمت‌‌‌ مسکن رشدی بیشتر از نرخ تورم در این دوره داشته است؛ به‌طوریکه امید بخشی از جامعه برای صاحب‌خانه شدن کاهش یافت.

    داشتن خانه ملکی در غالب نقاط جهان موجب آرامش خاطر خانوار است و به همین دلیل درجه حساسیت نسبت به تحولات بازار مسکن بالاست، اما شهروندان ایرانی نسبت به جوامع دارای اقتصاد باثبات‌تر به‌طور نسبی دارای حساسیت بیشتری نسبت به این بازار هستند. بخشی از این حساسیت به دورنمای غیرشفاف برای صاحب‌خانه شده برمی‌گردد و بخشی از آن هم در سهم بالا و رو به رشد هزینه مسکن در ایران ریشه دارد.

    سهم هزینه مسکن

    براساس اطلاعات مرکز آمار ایران، سهم هزینه مسکن برای خانوارهای شهری از 27 درصد سال 1375 به 35 درصد سال 1395 افزایش پیدا کرده است، اما در همین دوره، تعداد خانوارهای شهری که در منزل ملکی زندگی می‌کنند از 67 درصد سال 1375 به 54 درصد در سال 1395 افت کرده. البته نرخ تشکیل خانواده در این مدت افزایش زیادی داشته اما نرخ ساخت مسکن هم طی این مدت از رشد قابل‌قبولی برخوردار بوده است.

    به‌عبارت دیگر، رونقی که در بیشتر سال‌های دهه‌های هفتاد و هشتاد خورشیدی بر بازار مسکن ایران حاکم بود نه تنها به تعداد صاحب‌خانه‌ها اضافه نکرده، بلکه به هزینه خانوارها که شمار بیشتری از آنها اجاره‌نشین شده‌اند هم افزود. علاوه برآنکه نرخ مالکیت در ایران کاهش یافته، رشد جهشی قیمت‌ها، سهم مسکن را سبد هزینه خانوار شهری بالا برده است؛ این هزینه چه صرف اجاره‌خانه شود و چه برای بازپرداخت وام مسکن و سایر انواع اسقراض باشد، به معنی کوچک شدن سفره‌ خانوارهای ایرانی‌ست.

    طی دهه‌های 70 و 80 رشد ساخت و ساز به‌قدری بوده که برخی به شوخی می‌گویند که در این دوره تهران دوباره از نو ساخته شده اما این رشد، رفاه ایجاد نکرده است. افزایش شدید قیمت مسکن در نیمه دوم دهه 1380خورشیدی‌ست که با افزایش نرخ اجاره‌نشینی و بالا رفتن سهم مسکن در سبد هزینه خانوار همراه شد در محبوبیت دولت احمدی‌نژاد اثر منفی گذاشت.

    نشانه های خروج از رکود

    برخلاف این دو دهه قبل، بازار مسکن در دهه 1390 خورشیدی عمدتا در رکود بوده است و آنچه در ابتدای این مطلب به آن اشاره شد، جدی‌ترین نشانه‌ی خروج این بازار از رکودی‌ست که از نیمه سال 1391 حاکم شده. رکود حاکم شده باعث شد تا در نیمه نخست دهه نود قیمت مسکن رشد بالایی نداشته باشد و تغییر قیمت‌ها در محدوده نرخ تورم باشد. اتفاقا طی این مدت، آهنگ رشد نرخ تورم افت قابل‌توجهی داشته و این به معنای عدم افزایش جدی قیمت مسکن در این دوره است.

    کاهش رشد قیمت طی نیمه اول دهه نود باعث شد شهروندان از این بابت سیاست های اقتصادی دولت حسن روحانی را مثبت ارزیابی کنند. اما حالا نشانه‌های جدی از رونق مسکن، شرایط را برای دولت پیچیده کرده است.

    صنعت ساختمان را لوکومتیو اقتصاد می‌نامند چون حرکت آن در صنایع پرشمار جانبی تحرک ایجاد می‌کند. این یعنی افزایش رشد و اشتغال که نیاز مبرم اقتصاد ایران است. بنابراین اگر رونق بازار مسکن تحرک صنعت ساختمان را به همراه داشته باشد، دولت باید از آن استقبال کند. اما تجربه دهه‌های گذشته نشان می‌دهد، رونق بازار املاک در ایران همراه با افزایش قیمت مسکن بوده است و این یعنی بیشتر شدن هزینه مسکن برای خانوار ایرانی و سخت‌تر شدن خرید ملک برای خانواده‌های اجاره‌نشین.


    وبگردی سایت کسب و کار بازده


    خبرخوان هفته


  
  

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    اگر از آکنه رنج می‌برید باید بدانید عسل، درمان طبیعی مؤثری برای مقابله با آکنه است. این ماده، یک ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی است و خواص آنتی باکتریایی دارد که باعث می‌شود برای درمان آکنه بسیار مؤثر باشد و پوستی نرم‌تر و لطیف‌تر برای‌تان به ارمغان آورد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا روش از بین بردن آکنه با عسل را یاد بگیرید.

    از بین بردن آکنه با عسل

    علاوه بر این، توان پاک‌کننده‌ای عسل باعث می‌شود منافذ بسته‌ی پوست کاملا پاک شوند، به این ترتیب از شکل‌گیری جوش‌های آزاردهنده می‌کاهد. ما در این نوشتار به موضوع از بین بردن آکنه با عسل می‌پردازیم و چند ماسک خانگی را به شما معرفی کنیم.

    1. خواص عسل

    از بین بردن آکنه با عسل

    خواص عسل برای پوست و زیبایی زیاد است. این ماده‌ی طبیعی برای پاکسازی صورت عالی است و برای لایه‌برداری و از بین بردن پوست‌ها و سلول‌های مرده پوست نیز عالی عمل می‌کند. برای رطوبت‌رسانی به پوست مناسب است و آلودگی‌های پوست را از بین می‌برد.

    مطلب مرتبط: 26 فایده ترکیب عسل و دارچین که شگفت انگیز هستند

    2. ماسک عسل برای پوست‌های چرب

    از بین بردن آکنه با عسل

    ماسک عسل برای مقابله با آکنه در پوست‌های چرب عالی عمل می‌کند.

    مواد لازم:

    – 3 قاشق غذاخوری عسل
    – 1/2 قاشق غذاخوری دارچین

    نکته: تمام این موارد باید ارگانیک و طبیعی باشند.

    طرز استفاده:

    – این دو ماده را در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید.
    – این ماسک را به صورت‌تان بزنید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی پوست‌تان بماند.
    – این کار را یک بار در هفته انجام دهید و از پوستی بدون لکه لذت ببرید.

    مطلب مرتبط:16 فایده ترکیب سرکه سیب و عسل برای سلامتی

    3. ماسک عسل برای پوست‌های حساس

    از بین بردن آکنه با عسل

    این ماسک برای آن دسته از افرادی که آکنه دارند و پوست‌شان حساس است، مناسب است.

    مواد لازم:

    – 2 قاشق غذاخوری عسل
    – 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا

    نکته: آلوئه‌ورا خواص زیادی دارد و به کاهش تورم پوست کمک می‌کند و از این رو برای پوست‌های حساس مناسب است.

    طرز استفاده:

    – این دو ماده را در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید.
    – ترکیب حاصل را روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس با آب سرد بشویید.
    – این کار را 1 بار در هفته انجام دهید تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید.

    مطلب مرتبط: 7 فایده باورنکردنی ترکیب سرکه و عسل برای سلامتی شما

    4. ماسک عسل برای پوست‌های خشک

    از بین بردن آکنه با عسل

    افرادی که پوست خشک دارند و به آکنه دچار هستند می‌توانند از ماسک آووکادو و ماست استفاده کنند. این ماسک به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند.

    مواد لازم:

    – یک قاشق غذاخوری عسل
    – یک قاشق غذاخوری آووکادوی له شده
    – یک قاشق غذاخوری ماست ساده

    طرز تهیه:

    – مواد را با هم خوب مخلوط کنید.
    – خمیر حاصل را روی پوست‌تان بمالید.اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس با آب گرم بشویید.
    – این فرآیند را یک بار در هفته انجام دهید تا پوست نرم و لطیفی داشته باشید.

    مطلب مرتبط: پاکسازی روده بزرگ (کولون) با مخلوط سیب‌عسل

    5. ماسک عسل برای پوست‌های ترکیبی

    از بین بردن آکنه با عسل

    از عسل می‌توان برای پوست‌های ترکیبی نیز استفاده کرد. پوست‌های ترکیبی پوست‌هایی هستند که هم چرب هستند و هم خشک. شما می‌توانید برای این نوع پوست از ترکیب آب لیمو و عسل استفاده کنید.

    مواد لازم:

    – 1 قاشق غذاخوری عسل
    – نصف قاشق غذاخوری آب لیموی طبیعی

    طرز استفاده:

    – مواد را با هم خوب مخلوط کنید.
    – مواد را روی صورت‌تان بمالید. اجازه دهید 30 دقیقه روی صورت‌تان بماند و سپس با آب بشویید.
    – این کار را 1 یا 2 بار در هفته انجام دهید تا آکنه‌های پوست‌تان از بین بروند.

    6. پس از بین بردن آکنه با عسل

    پس از آن‌که آکنه‌های پوست‌تان از بین رفتند، باید از بروز مجدد آن‌ها جلوگیری کنید. علاوه بر تغییرات هورمونی که قابل کنترل نیستند، دلایل دیگری نیز برای بروز جوش و آکنه وجو دارد. در این‌جا چند نکته برای جلوگیری از بروز مجدد آکنه را به شما می‌گوییم:

    – پاکسازی روزانه‌ی صورت از تجمع آلودگی‌ها و باکتری در منافذ جلوگیری می‌کند
    – از محصولات مناسب برای نوع پوست‌تان استفاده کنید.
    – مراقب تغذیه‌تان باشید و از غذاهای چرب دوری کنید.
    – هرچه استرس کمتری را تجربه کنید پوست سالم‌تری خواهید داشت.


    ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه بختیاری دزفولی

    منبع: onehowto


    مطالب مرتبط

    60 ویژگی فروشنده موفق

    7 بیماری که از دست خط تان قابل تشخیص است

    5 دلیل که چرا پشه برخی آدم‌ها را نیش می‌زنند و برخی دیگر را خیر

    کسب و کار سودآور:10 بهترین ایده کسب و کار سودآور

    4 پیش‌بینی از آینده هوش مصنوعی که دیوانه‌کننده است

    19 سوال مصاحبه استخدامی مترجمان

    11 استفاده از جوش شیرین برای درمان جوش و آکنه

    21 اصل کلیدی موفقیت در کسب و کارهای امروزی

    زبان بدن پاها: 14 زبان بدن پا که بسیار جالب هستند

    ماسک صورت خانگی: 32 ماسک صورت برای از بین بردن جای جوش

    10 محبوب ترین برند شکلات دنیا

    از بین بردن خال با عسل: 6 گام برای از بین بردن خال ها با استفاده از عسل


  
  

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    وزارت آموزش و پرورش در اقدامی که با هدف بهبود کیفی نظام آموزشی این کشور عنوان شده، برگزاری هرگونه آزمون برای دانش آموزان دوره ابتدایی را ممنوع اعلام کرده است.

    برگزاری هرگونه آزمون برای دانش آموزان دوره ابتدایی ممنوع شد

    مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ایران روز سه‌شنبه (17 بهمن – 6 فوریه) گفته این تصمیم با هدف تحقق اهداف “سند تحول” در نظام آموزش و پرورش ایران صورت گرفته و بنا دارد با کاهش استرس برای دانش‌آموزان به “یادگیری عمیق” در دوره ابتدایی کمک کند.

    به گفته این مقام آموزشی  “آزمون برای دانش آموزان دوره ابتدایی به‌گونه‌ای است که فقط دانش‌آموزان باید به درس بپردازند و در درس هم یادگیری عمیق مطرح نیست بلکه (همه‌چیز متمرکز بر) تست‌زنی شده است.”

    در همین حال، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش حذف “آزمون‌های استرس‌زا” تلاشی برای “ایجاد انس و علاقه به مدرسه، شادی و نشاط و ایجاد علاقه به تحصیل و تفکر” در دوران ابتدایی ارزیابی کرده و گفته برگزاری “آزمون‌ها” و رواج فرهنگ “شب امتحانی” درس خواندن “تنها موجب انباشت حافظه و حتی کتاب‌زدگی” در میان دانش آموزان دوره ابتدایی می‌شده است.

    “در این آزمون‌های پر استرس و اضطراب، تنها تعداد محدودی از بچه‌ها موفق به کسب نمره بالا می‌شوند که آثار سوء آن برای سایرین، این است که مُهر ناتوانی به پیشانی‌شان می‌خورد و اعتماد به نفس خیل وسیعی از دانش‌آموزان را نشانه‌گیری می‌کند. در واقع در نظام آموزشی دانش‌آموز تنبل نداریم؛ این حرف منسوخ شده‌ای است. ما تفاوت‌های فردی داریم اما دانش‌آموز تنبل نداریم.”

    در همین حال، خبرگزاری فارس از بیانیه معاونان آموزشی مدارس ابتدایی ایران خبر داده که با استقبال از حذف آزمون برای دبستانی‌ها، این تحول را “از مهم‌ترین و ارزشمندترین تصمیمات گرفته شده بعد از انقلاب” ارزیابی کرده‌اند.

    روز گذشته رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ایران اعلام کرد بر اساس تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش “برگزاری آزمون‌های تستی در دوره ابتدایی، استفاده از کتب کمک آموزشی و ورود موسساتی که به این بهانه وارد مدارس ابتدایی می‌شدند همگی ممنوع شد.”

    به گزارش روز دوشنبه (16 بهمن) خبرگزاری ایسنا، خانم حکیم‌زاده گفته همچنین دیگر آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان برگزار نمی‌شود.

    معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آمار بیش از هفت میلیون دانش آموز ابتدایی در ایران گفت: “اگر بگوییم فرزندان ما از این غول استرس‌زای آزمون ورودی رها شدند، سخنی به گزاف نگفته‌ایم.”

    حذف نظام‌های آموزشی مبتنی بر آزمون در چند دهه اخیر یکی از اصلی‌ترین چالش‌های دولت‌ها در کشورهای توسعه یافته بوده است.

    نتایج درخشان مدارس عمومی در کشورهای اروپایی نظیر فنلاند، دانمارک و سوئد که در یک دهه گذشته همواره در صدر جدول بهترین مدارس جهان قرار داشته‌اند، کشورهای دیگری چون ایالات متحده و بریتانیا را هم بر آن داشته که به سیستم‌های آموزش فعال و کیفی-محور بیشتر توجه نشان دهند.

    هم‌زمان با گسترش این نوع دیدگاه که از نظریات روانشناسانی چون ژان پیاژه نشات گرفته‌ است در نقاط مختلف جهان، مراکز آموزشی چون مدارس مونتسری که در آنها دسته‌بندی و رتبه‌بندی میان دانش‌آموزان وجود ندارد گسترش یافته است.


  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >