سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و شنید مردى دنیا را نکوهش مى‏کند فرمود : ] اى نکوهنده جهان ، فریفته به نیرنگ آن ، به ژاژهایش دلباخته و به نکوهشش پرداخته . فریفته دنیایى و سرزنشش مى‏نمایى ؟ تو بر دنیا دعوى گناه دارى ، یا دنیا باید بر تو دعوى کند که گنهکارى ؟ دنیا کى سرگشته‏ات ساخت و چسان به دام فریبت انداخت ؟ با خفتنگاههاى پدرانت که پوسیدند ؟ یا با خوابگاههاى مادرانت که در خاک آرمیدند ؟ چند کس را با پنجه‏هایت تیمار داشتى ؟ و چند بیمار را با دستهایت در بستر گذاشتى ؟ بهبود آنان را خواهان بودى ، و دردشان را به پزشکان مى‏نمودى . بامدادان ، که دارویت آنان را بهبودى نداد ، و گریه‏ات آنان را سودى . بیمت آنان را فایدتى نبخشید ، و آنچه خواهانش بودى به تو نرسید ، و نه به نیرویت بیمارى از آنان دور گردید . دنیا از او برایت نمونه‏اى پرداخت ، و از هلاکتجاى وى نمودارى ساخت . دنیا خانه راستى است براى کسى که آن را راستگو انگاشت ، و خانه تندرستى است آن را که شناختش و باور داشت ، و خانه بى نیازى است براى کسى که از آن توشه اندوخت ، و خانه پند است براى آن که از آن پند آموخت . مسجد محبان خداست ، و نمازگاه فرشتگان او ، و فرود آمد نگاه وحى خدا و تجارتجاى دوستان او . در آن آمرزش خدا را به دست آوردند و در آنجا بهشت را سود بردند . چه کسى دنیا را نکوهد حالى که بانگ برداشته است که جدا شدنى است ، و فریاد کرده است که ناماندنى است ، گفته است که خود خواهد مرد و از مردمش کسى جان به درنخواهد برد . با محنت خود از محنت براى آنان نمونه ساخت ، و با شادمانى‏اش آنان را به شوق شادمانى انداخت . شامگاه به سلامت گذشت و بامداد با مصیبتى جانگداز برگشت ، تا مشتاق گرداند و بترساند ، و بیم دهد و بپرهیزاند . پس مردمى در بامداد پشیمانى بد گوى او بودند و مردمى روز رستاخیز او را ستودند . دنیا به یادشان آورد ، و یادآور شدند . با آنان سخن گفت و گفته او را راست داشتند . و پندشان داد ، و از پند او بهره برداشتند . [نهج البلاغه]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :2
کل بازدید :72518
تعداد کل یاداشته ها : 225
103/2/30
5:58 ع

استیکر بوسه و بغل تلگرام، استیکر عشق بازی دو نفره تلگرام


 


  
  

بررسی دلایل و راه درمان سردرد کودکان


 

  • بررسی دلایل و راه درمان سردرد کودکان

    اگر کودک شما هم گاه و بیگاه به سردرد مبتلا می‌شود امروز ما بشما بهترین روشهای درمان سردرد را معرفی میکنیم. خوب است بدانید کودکان هم مانند بزرگترها سردرد می‌شوند و سردرد یکی از مشکلات متداول آن هاست. البته شیوع آن در کودکی به اندازه دوران بزرگسالی نیست اما کیفیت زندگی کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بر اشتها و خواب وی تاثیر منفی میگذارد.دراین پست، به بررسی شایع‍‌ترین علل سردرد در کودکان پرداخته ایم.

    علل سردرد
    سردرد به تنهایی یک علامت و نشانه بیماری های متعدد است. کودکان از زمانی که قدرت تکلم پیدا میکنند ممکن است عنوان کنند که دچار سردرد شده اند. در سنین پایین تر نیز از طریق برخی علایم مثل بیقراری، بیخوابی یا بی اشتهایی میتوان به سردرد مشکوک شد. بنابر این یک کودک 2 ساله هم ممکن است سردرد بگیرد و آنرا اظهار کند.

    دکتر حسن باقری میگوید: بروز سردرد علل بسیار متفاوتی دارد. گاه ممکن است ناشی از سینوس های فک و پیشانی و عفونی شدن انها باشد. در سنین پایین این سینوس ها هنوز به خوبی تشکیل نشده است ولی در سنین 8 -7 سالگی التهاب سینوس ها سردردهای آزاردهنده رابه کودک تحمیل میکند.

    همچنین بیماری های عصبی- عضلانی ممکن است به سردرد در کودکان منجر شود. حتی میگرن در سنین پایین هم گزارش میشود و بچه ها هم ممکن است به این عارضه مبتلا شوند. گاهی مشکلاتی که در سیستم عصبی به وجود می‌آید مانند توده، آبسه، ضایعات و صدماتی که باعث خون ریزی می‌شود

    به سردرد می انجامد که در بعضی از این موارد کودک دچار تهوع و استفراغ هم میشود.به گفته دکتر باقری بیماری های متابولیک هم گاهی باعث سردرد می‌شود این دسته از سردردها بدلیل بیماری ها و اختلالاتی که در دیگر سیستم های بدن رخ می‌دهد، به وجود می‌آید.

    سردردهای حاد و مزمن
    بطور کلی سردردها به 2 دسته حاد و مزمن تقسیم میشود. سردردهای حاد بطور ناگهانی اتفاق میوفتد و کودکی که سردرد نداشته است به یک‌باره دچار سردرد شدید می‌شود. این دسته از سردردها باید بطور اورژانسی مورد بررسی قرار بگیرد تا علت آن شناخته شود. دسته دیگری از سردردها، مزمن است

    و کودک مدت هاست از سردرد شکایت میکند. بررسی این دسته از سردردها متفاوت است و با گرفتن شرح حال ودر نظر گرفتن یکسری نکات، علت سردرد مشخص می‌شود. گاهی کودک بعلت مشق نوشتن به صورت درازکشیده به سردرد مبتلا میشود. آویزان ماندن سر دراین حالت باعث کم خونی و خستگی عضلانی

    میشود و کودک در ناحیه پیشانی احساس سردرد می‌کند. در چنین شرایطی کودک صبح ها سردرد ندارد ودر طول روز که هنگام انجام تکالیف است، سردرد خفیف دارد. اما اواخر روز سردرد شروع و شبها تشدید میشود. گاهی اختلالات بینایی در کودک به سردرد منجر میشود. کودکانی که ضعف بینایی

    یا بیماری آستیگماتیسم دارند، مدت ها قبل از مراجعه به چشم دکتر از سردرد شکایت می‌کنند. این کودکان به سردردهای مزمن دچار میشوند. در بیشتر موارد صبح ها سردرد ندارند اما در طول روز که عضلات چشم وادار است کره چشم را برای دید بهتر تغییر شکل دهد، این امر باعث بروز خستگی چشم و سردرد در کودک میشود.

    شایع‍‌ترین علل سردرد
    این متخصص مغز و اعصاب کودکان با اشاره به این‌که بیشتر کودکان دبستانی که از سردرد شکایت میکنند، بعلت انجام تکالیف به حالت درازکشیده به سردرد مبتلا میشوند، گفت: این نوع سردرد بسیار شایع و به سردرد «positional» مشهور است. در واقع علت آن خسته شدن عضلات گردن و سر است.

    بهترین راه این است که بچه ها را عادت دهیم تکالیف خودرا روی میز انجام دهند تا دچار این نوع سردرد نشوند. گاهی بچه ها به حالت دراز کشیده تلویزیون نگاه میکنند و ساعت ها در حالتی که فشار زیادی به عضلات گردن می‌آید، فیلم می‌بینند. این دسته از بچه ها هم در دسترس سردرد هستند. گاهی نشستن پای رایانه و انجام بازی های رایانه ای در ساعات متمادی به سردرد منجر میشود که با تصحیح وضعیت نشستن و محدود کردن انجام بازی برای بچه ها قابل رفع است.

    یکیدیگر از سردردهای شایع در بین کودکان به Tension headache مشهور است که ناشی از فشارهای عصبی، تنش، اضطراب، ترس و خشم است.اگر کودک پس از یک تنش یا فشار عصبی اظهار سردرد کرد، نباید آنرا دستکم گرفت. بهتر است تلاش کنیم که استرس موجود را رفع و محیط را آرام کنیم. به او زمان برای استراحت بدهیم که بهتر است دریک مکان تاریک باشد و از او بخواهیم آرام بگیرد.

    در مواردی اگر درد شدید است بهتر است با خوراندن مسکن به کودک درد را برطرف کنیم. بنابر این بی اعتنایی به سردرد کودک در هیچ موردی قابل توجیه نیست.

    سابقه فامیلی
    در موارد بسیاری ابتلای کودکان به سردرد بدلیل سابقه فامیلی است. به این ترتیب گرفتن شرح حال بیمار و دانستن سابقه فامیلی خانواده کمک بسیاری به شناسایی علت سردرد میکند. اگر یکی از والدین سابقه سردرد یا میگرن داشته باشد، احتمال ابتلا به میگرن در کودک 3 تا 4 درصد است اما اگر پدر و مادر هردو سابقه میگرن داشته باشند، احتمال بروز میگرن در کودک به 10 درصد افزایش پیدا میکند.

    درباره سردردهای مربوط به سیستم فوقانی تنفسی هم باید گفت که ژنتیک نقش مهمی دارد و کدهای ژنتیکی که کودک به ارث برده است در ابتلای وی به این دسته از سردردها نقش دارد. گاهی تخلیه نشدن ترشحات داخل سینوس ها باعث بروز سردردهای مزمن در کودک میشود که درمان های خاص خودرا دارد.

    ضربه به سر
    طی مراحل رشد و تکامل کودک ممکن است ضربه ای به سر وی وارد شود. برای بیشتر والدین این سوال پیش می‌آید که آیا این ضربات ممکن است به سردرد منجر شود. وی در پاسخ به این سوال چنین می‌گوید: اگر ضربه به قدری شدید باشد که باعث بروز ضایعه در جمجمه شود، ممکن است به سردرد و دیگر علایم منجر شود.

    اما ضربه های عادی که زیاد اتفاق میوفتد طبق معمول به تنهایی باعث سردرد مزمن نمیشود زیرا ساختار سیستم داخل جمجمه به نحوی است که تعداد زیادی از این ضربه ها را خنثی میکند. مغز و سیستم عصبی در مایعی تحت عنوان مایع مغزی- نخاعی قرار دارد و ضرباتی که به سر وارد میشود توسط مکانیسم های موجود در ساختار سیستم عصبی خنثی می‌شود.بیشتر سردردها توسط متخصص اطفال قابل تشخیص و درمان است ودر دیگر موارد مشاوره و مراجعه به متخصص مغز و اعصاب کودک ضروری است.

    در مجموع باید اظهار سردرد از سوی کودک را جدی گرفت و ریشه یابی کرد. تعداد زیادی از سردردها با یکسری اقدامات ساده قابل حل است و کافی است طرز نشستن کودک پای تلویزیون یا هنگام انجام تکالیف اصلاح شود تا سردرد التیام پیدا کند. گاهی معاینه چشم و تشخیص ضعف بینایی کودک یا آستیگماتیسم وی به رفع سردرد کمک میکند. اگر در مراجعه به دکتر و پس از اصلاح این رفتارها، سردرد ادامه پیدا کرد، بهتر است علت سردرد مورد بررسی دکتر متخصص قرار گیرد


  
  

نکات مهم و کاربردی درباره تمیزکاری خانه


 

  • نکات مهم و کاربردی درباره تمیزکاری خانه

    اینروزها تمیزکاری منازل در ایام مانده به عید در خانه تکانی ها حسابی خانمها را مشغول کرده است. نکاتی برای تمیزکاری خانه برایتان داریم. آیا شما هم با تمیز کردن گوشه های قاب و تابلو های منزل خود مشکل دارید؟دراین مبحث نکات ریز خانه داری که برای تمیز کردن خانه و مرتب نگه داشتن وسایل منزل بکار میرود را خواهید خواند.

    نکات خانه داری که دراین مبحث آورده شده اند، کار مرتب و تمیز نگه داشتین خانه و وسایل مورد نیازمان را بسیار ساده کرده اند.

    – برای تمیز کردن گرد و خاک از گوشه های شیشه هر قاب تابلویی، میتوانید انتهای شمع های سفید را نگهداشته و به گوشه های چوب بمالید. با این روش به اسانی گرد و خاک جمع شده در گوشه ها را تمیز می‌کنید.

    – قاب های آلومینیومی دور پنجره ها را هم میتوانید با کرم براق کننده نقره تمیز کنید.

    – واکس خودرو یک تمیزکننده ایده آل و جلادهنده برای کاشی های سرامیکی است. مقدار زیادی ازآن رابه روی کاشی ها بمالید و قبل از این که کاملا خشک بشود، با یک دستمال نرم مالش دهید.

    واکس ماشین نه تنها کاشی ها را تمیز می‌کند، بلکه به خاطر این که ضدآب است، ظاهر خوب آن رابا دوام بیشتری حفظ می‌کند.

    – گاهی اوقات کاغذهای روی شیشه های خوراکی مختلف را نمی‌توانیم به اسانی دربیاوریم. برای اینکار قبل از برداشتن کاغذ، کمی روغن، هر نوع روغنی، روی کاغذ بمالید و مدتی کوتاه اجازه دهید همان طور باقی بماند.

    سپس با سیم ظرفشویی و ماده ای شوینده آنرا بشویید. میبینید که کاغذ به اسانی از روی شیشه برداشته شده و روغن استفاده شده نیز به وسیله ماده شوینده تمیز میشود.برای تمیز کردن لیوان هایی که روی انها چیزهایی چسبیده و خشک شده هم میتوانید کمی کره بادام زمینی به روی پارچه ای از جنس کتان نرم قرار داده و روی لیوان مالیده و آن آثار خشک شده را پاک کنید.

    – برای تمیز کردن دستگاه نظارت از راه دور، ابتدا باتری ها را از دستگاه درآورده و با قلم مو، کمی روی آن الکل بمالید. پس از نیم ساعت دستگاه شما کاملا نو می‌شود.

    – برای تمیز کردن چلچراغ کریستال، می‌توانید از دست کش کتانی استفاده کنید. با اینکار لکه های انگشت ها به روی کریستال انتقال نمی‌یابد.

    – برای پاک کردن جرم کتری، یک فنجان سرکه را در کتری ریخته و بجوشانید. سپس کتری رابا آب بشویید. می بینیند که جرم کتری کاملا برطرف شده است.

    – برای تمیز کردن ظروف و وسایل چینی کوچک، آن ها را در سینک قرار داده و با اسپری تمیز کننده شیشه بشویید. سپس با دستمال آشپزخانه خشک کنید.اما برای تمیز کردن چینی های بسیار ظریف مانند مجسمه های چینی، آنرا از پایه در درست بگیرید و کار تمیز کردن را از قسمت بالا بطرف پایین شروع کنید.

    برس لوازم آرایش را در آب گرم محتوی مایع ظرفشویی قرار داده و روی چینی بکشید. بهمین ترتیب آنرا آبکشی کرده و روی یک حوله کاغذی بگذارید تا خشک شود.

    – برای براق کردن ظروف برنجی که به شدت کدر شده اند، از مخلوط نمک و سرکه استفاده کرده و محلول رابا یک پارچه لطیف روی بخش کدر بمالید.

    – برای پاک کردن لکه ظروف پلاستیکی نیز از لیمو ترش به تنهایی و یا همراه با آب استفاده کنید. بدین ترتیب لکه ها به اسانی از بین میروند.با توجه به نکات ریز خانه داری می‌توانید خانه ای تمیز و مرتب داشته باشید.


  
  

چاق ترین کودک جهان با اشتهای باور نکردنی + عکس


 

  • چاق ترین کودک جهان با اشتهای باور نکردنی + عکس

    چاقی معضلی است که با افزایش سن ممکن است فرد به آن مبتلا شود. اما این پسربچه در سن 18 ماهگی هم وزن یه کودک 10 ساله است و اضافه وزن شدیدی دارد. به گزارش سایت فراناز اضافه وزن در همه سن ها یک بیماری محسوب می شود شاید شما هم دچار اضافه وزن هستید.

    کودکان هم در سن های بسیار کمی اضافه وزن دارند و اگر این بیماری معالجه نشود شاید آنها در بزرگسالی دچار اضافه وزن و بیماری چاقی شوند یک کودک که در یک ماه دو کیلو به وزنش اضافه می شود و همیشه احساس گرسنگی می نماید این کودک دچار نوعی بیماری می باشد مشکل اضافه وزن یک کودک ترکیه ای والدین او را به شدت نگران ساخته است چرا که وضعیت کودک در محدوده خط قرمز سلامت قرار دارد.

     چاق ترین کودک جهان با اشتهای باور نکردنی + عکس

    کودک 32 کیلویی مبتلا به اختلال هورمون لپتین

    “یاقیز بکتا” پسربچه ی 18 ماهه که در حال حاضر هم وزن یک کودک نرمال 8 ساله است با اضافه وزن بالای خود موجب نگرانی والدینش شده است ، انها معتقدند که تا چند ماه آینده فرزندش قادر به راه رفتن و حرکت نخواهد بود. “یاقیز” با اختلال هورمون لپتین متولد شده است و بدن او قادر به سوخت و ساز طبیعی نیست از طرفی هم اشتهای زیاد او برای خوردن غذا و انواع خوراکی ها موجب افزایش وزنش می شود.

    لپتین هورمونی است که توسط سلولهای چربی ترشح شده و نشانگر مقدار کل چربی بدن در حالت غیرناشتا است. قبلا تصور میشد که لپتین سیگنالی برای کاهش وزن است ولی در واقع سیگنالی است برای مغز که بدن را از میزان چربی بدن مطلع میسازد.چاق ترین کودک جهان با اشتهای باور نکردنی + عکس

    بچه چاقی که در 18 ماهگی هم وزن یک کودک 10 ساله است

    به نظر میرسد که وقتی لپتین ترشح نمیشود مغز فکر میکند که توده چربی در بدن وجود ندارد و شخص را تحریک به خوردن بیشتر و تجمع چربی بیشتر میکند . “سودا” مادر و “سدات” پدر این کودک از وضعیت اضافه وزن او به شدت نگران هستند چرا که این روند همچنان به سرعت ادامه دارد و به طور متوسط فرزندشان ماهیانه 2 کیلو چاق می شود.چاق ترین کودک جهان با اشتهای باور نکردنی + عکس

    آنها می گویند که پسرشان مدام در حال خوردن است و وقتی سعی می کنند او را از این حالت دور کنند گریه کرده و نمی تواند دوام بیاورد.


  
  

کنترل استرس و مدیریت احساسات با راحت ترین روش ها


 

  • کنترل استرس و مدیریت احساسات با راحت ترین روش ها

    اگر فرد استرسی هستید و برای کوچک ترین چیزها دچار استرس می شوید این مطلب سایت فراناز با موضعیت کنترل استرس و مدریت احساسات را تا انتها مطالعه کنید.

    افرادی که استرس دارند و خیلی زود عصبانی میشوند باید راهکارهای که در این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد را عمل نمایند تا بتوانند سریعتر به آرامش برسند ما بخش های از مغزمان را می توانیم خودمان کنترل نماییم استرس زیاد دچار بیماری افسردگی در فرد می شود و خیلی بیماری های که در این بخش بیان خواهیم نمود توانایی مدیریت احساسات و حفظ آرامش در زمان هایی که تحت فشار هستید، مستقیما بر عملکرد شما تاثیر خواهند گذاشت. وب سایت TalentSmart، مطالعه ای را بر روی حدود یک میلیون نفر انجام داده که بیش از 90 درصد از این افراد، مهارت هایی را برای مدیریت احساسات خود و کنترل آنها داشته و همین امر به آرامش آنها انجامیده است.

    مطالعات مرتبط انجام شده در دانشگاه «ییل» نشان داده که به طول انجامیدن استرس بر عملکرد بخش هایی از مغز که متصدی کنترل افراد هستند تاثیر می گذارد که قطعا اضطراب را نیز به همراه خواهد داشت. مغز تا زمانی که به سطحی از ثبات احساسی دست پیدا نکند قادر به انجام عملکردهای خود نخواهد بود. تا زمانی که میزان استرس بیش از اندازه و طولانی نباشد، هیچ گونه آسیبی را به همراه نخواهد داشت.

    یکی از محققان دانشگاه «برکلی» کالیفرنیا، به اهمیت تعادل در میزان استرس تاکید می کند. این پژوهش توسط یکی از دانشجویان پُست دکتری به نام «الیزابت کربی»، پیگیری شد. نتیجه بدست آمده از این مطالعه نشان داد، در زمان استرس، سلول های تازه ای در مغز به منظور تقویت حافظه تولید می شوند که اگر استرس ادامه دار شود، سلول های بیشتری در مغز شکل خواهند گرفت.

    کربی در این باره می گوید: “من تصور می کنم که وقایع استرس آوری که به صورت تناوبی ادامه پیدا می کنند، به عملکرد بهتر و بالاتر بردن سطح هوشیاری مغز کمک می کنند.” در مورد حیوانات چنین استرسی از طریق محیط دریافت می شد که در مورد انسان ها نیز سابقا به همین گونه بود. اما با پیشرفت ها و تکامل هایی که در بشر به وجود آمد، تجربه استرس های طولانی مدت نیز شکل گرفتند.

    در کنار افزایش خطر حملات قلبی، افسردگی و چاقی، استرس، عملکردهای شناختی افراد را نیز کاهش می دهد. در شکل گیری استرس، باید این اطمینان را حاصل کرد که تجربه استرس حاصل از هر عامل خارجی، بیش از اندازه به طول نیانجامد.

    کربی با بررسی راهکارهایی که افراد باهوش با به کار گرفتن آنها به کنترل سطح استرس خود مبادرت می کنند، 10 مورد از بهترین راهکارها را برگزید که در ادامه آنها را مرور خواهیم کرد:کنترل استرس و مدیریت احساسات با راحت ترین روش ها

    1- از آنچه دارند قدرانی می کنند

    این کار نه تنها خوب است بلکه کارآیی مغز را نیز بالا می برد چرا که ترشح هورمون استرس یعنی «کورتیزول» را تا 23 درصد کاهش می دهد. در پژوهشی که در دانشگاه دیویس کالیفرنیا انجام پذیرفت، نشان داده شد، افرادی که هر روز به شکرگزاری می پردازند، خلق و خوی بهتر، انرژی بیشتری دارند و وضعیت جسمانی سلامت تری دارند. دلیل اصلی این امر نیز، کاهش میزان هورمون کورتیزول تشخیص داده شده.

    2- نمی پرسند که اگر طور دیگری می شد …

    افراد باهوش می دادند که برای هر پدیده ای چندین و چند مسیر می تواند وجود داشته باشد که پرسشگری مداوم از آنها سبب ایجاد اضطراب و کاهش میزان تمرکز خواهد شد. بنابراین آنها تنها به مسیری که در آن قرار گرفته اند می اندیشند.

    3- مثبت اندیش هستند

    داشتن اندیشه های مثبت سبب می شود که مغز تمرکز بیشتری برای انجام کارها تمرکز بیشتری داشته باشد و با این کار استرس کمتری در فرد شکل می گیرد. هر اندیشه مثبتی به تمرکز بیشتر انجامیده و خلق و خوی انسان را نیز بهبود خواهد بخشید.

    زمانی که مغز با اندیشه های منفی دست و پنجه نرم می کند، دائم در آن چالشی وجود دارد. زمانی که اندیشه منفی به سراغ تان می آید، هرچه سریع تر آن را به افکار مثبت تغییر دهید.

     کنترل استرس و مدیریت احساسات با راحت ترین روش ها

    4- زمان هایی را از تکنولوژی دور می مانند

    گاهی دریافت یک پیام یا ایمیل می تواند تمرکز افراد را برهم بزند و در آنها ایجاد استرس کند. بنابراین بهتر است در هنگام کار کردن و حتی در خارج از محل کار لحظاتی را بدون شبکه های اجتماعی سپری کنید. این کار سبب ایجاد احساس بسیار خوبی در شما خواهد شد. حتی اگر ریاست یک مجموعه را بر عهده دارید می توانید به کارمندان خود اعلام کنید که در ساعات اولیه روز جمعه در دسترس نخواهید بود.کنترل استرس و مدیریت احساسات با راحت ترین روش ها

    5- میزان مصرف کافئین را کاهش می دهند

    مصرف کافئین، هورمونی به نام «آندرنالین» را در بدن شما آزاد می کند که سطح هیجانات تان را افزایش خواهد داد. ترشح چنین هورمونی زمانی که توسط یک حیوان وحشی دنبال می شوید طبیعی و غیرقابل اجتناب است اما زمانی که مصرف بیش از اندازه کافئین، مغز و بدن تان را با ایجاد استرس تحریک می کند، این روند سبب خواهد شد که احساسات تان بر رفتارهای شما تاثیر بیشتری بگذارند. به همین دلیل نیز مصرف بیش از اندازه کافئین سبب خواهد شد که در بیشتر دوران زندگی تان، بر خلاف روند طبیعی بدن خود عمل کنید.

    6- خوب می خوابند

    خواب کافی می تواند به افزایش هوش عاطفی و مدیریت سطح استرس بیانجامد. زمانی که می خوابید مغز دوباره شارژ می شود بنابراین با هوشیاری بیشتری از خواب بلند خواهید شد. زمانی که به اندازه کافی نمی خوابید، تمرکز و حافظه شما کاهش و هورمون استرس نیز افزایش می یابد همچنین بی خوابی سبب خواهد شد که کنترل کمتری بر رفتارهای خود داشته باشید.کنترل استرس و مدیریت احساسات با راحت ترین روش ها

    7- از مکالمه های منفی با خود پرهیز می کنند

    یکی از راهکارهایی که به کاهش استرس می انجامد، متوقف کردن مکالمه های منفی با خودست. هر اندازه به نشخوار اندیشه های منفی بپردازید، به این اندیشه ها قدرت بیشتری خواهید داد. زمانی که چنین اندیشه هایی به سراغ تان می آیند بلافاصله با نوشتن آنها، از ادامه اندیشیدن به این عوامل مخرب پرهیز به عمل آورید. زمانی که سرعت تولید چنین تفکراتی را کاهش می دهید، منطق در شما قوی تر شده و به عدم صحت آن تفکرات منفی پی خواهید برد.

    زمانی که اندیشه ها و الفاظی چون، «هرگز»، «هیچ وقت» و یا «بدترین» به سراغ تان می آید برای آگاهی از عدم صحت آنها می توانید در آن موارد از دوستان یا همکاران خود سئوال کنید. زمانی که از واژه هایی چون هرگز استفاده می کنید، تمایل مغز به سمت آن روند را افزایش خواهید داد. اگر افکار منفی خود را از حقایق مجزا کنید، دیدگاه های مثبت جدیدی به سراغ تان خواهد آمد.

    8- دیدگاه و نقطه نظرهای جدیدی را در خود به وجود می آورند

    در زندگی روزانه اتفاقاتی همچون ترافیک و یا داشتن رئیسی با توقعات غیرمنطقی برای به پایان رساندن پروژه های کاری وجود دارند که گریزی از آنها نیست اما می توان عکس العمل بهتری را در مقابل آنها نشان داد. بنابراین زمانی که قادر به تغییر چیزی نیستید باید راهکارهایی را برای کنار آمدن با آنها و کاهش سطح استرس خود بیابید.

    اگر جملاتی چون «همه چیز به بدترین شکل ممکن پیش می رود» یا «حتی یک چیز هم درست از آب در نمی آید»، به ذهن تان خطور می کنند، لازم است که چهارچوب جدیدی را برای آن موقعیت تعریف کنید. برای این کار بهتر است فهرستی از کارهایی که به خوبی پیش نمی روند را یادداشت کنید. این احتمال وجود دارد که در برخی از موارد، مسائل برای تان چندان مطلوب نبوده و خوب نیز پیش نروند اما نمی توان این پدیده را به همه امور تعمیم داد. با چنین تغییر دیدگاهی، میزان و سطح استرس شما کاهش پیدا خواهد کرد.کنترل استرس و مدیریت احساسات با راحت ترین روش ها

    9- تمرین تنفس می کنند

    یکی از راهکارهای بسیار موثر در کاهش میزان استرس، انجام تنفس های عمیق و حضور در لحظه است. با این کار در حال به سر خواهید برد و مغز نیز با تمرکز بیشتر، عملکرد بهتری خواهد داشت. زمانی که دچار استرس می شوید، زمانی را به تنفس اختصاص دهید و بر این کار تمرکز کنید.

    در اتاق را ببندید و هر آنچه ممکن است حواس تان را پرت کند، کنار بگذارید. هر اندازه تمرکز بیشتری بر روی نفس های تان داشته باشید، ذهن تان کمتر به اطراف متمرکز خواهد شد. اگرچه ممکن است کار بسیار آسانی به نظر برسد اما انجام بیش از یک تا دقیقه از آن بسیار دشوارست. می توانید برای این کار از شمردن اعداد کمک بگیرید.

    در ابتدا ممکن است این کار برای تان بسیار احمقانه به نظر برسد اما با گذشت زمان به تاثیرات آن پی خواهید برد.کنترل استرس و مدیریت احساسات با راحت ترین روش ها

    10- از دیگران کمک می گیرند

    زمانی که اتفاقات دور و برتان فشار فراوانی را بر روی شما وارد می آورند، از دیگران کمک بگیرید. هر فردی در محل کار یا خارج از آن، حداقل یک نفر را دارد که در مواقع سخت و دشوار زندگی در کنار او باشد. حتما چنین افرادی را در زندگی خود شناسایی کنید و با صحبت کردن با آنها، میزان استرس خود را کاهش دهید. همچنین امکان دارد که با چنین مکالمه هایی، دیدگاه های جدیدی در شما شکل گیرد. بنابراین در زندگی از حمایت افرادی که به آنها اعتماد دارید، کمک گرفته و میزان استرس خود را کاهش دهید.

    همه این موارد را با هم انجام دهید

    در زمان هایی که استرس و اضطراب فراوانی را متحمل می شوید، با به کارگیری مواردی که برای تان برشمرده شدند، سطح استرس خود را کاهش دهید و کنترل مجدد زندگی تان را نیز در دست بگیرید.


  
  
<   <<   6   7   8      >